Klachtenregelement
1. Doel
ICT Vanaf Morgen vindt het vervelend wanneer een kandidaat of betrokkene ontevreden is. Wij nemen iedere klacht serieus en doen ons best om samen tot een passende oplossing te komen.
Dit klachtenreglement beschrijft hoe klachten zorgvuldig en onafhankelijk worden behandeld en hoe wij zorgen voor transparantie, kwaliteit en een respectvolle afhandeling.
2. Definitie
Een klacht is iedere schriftelijke uiting van ongenoegen van een kandidaat of andere betrokkene over de dienstverlening of het handelen/nalaten van ICT Vanaf Morgen of haar medewerkers.
3. Indienen van een Klacht
Een klacht kan schriftelijk worden ingediend via:
- De e-mail: info@ictvanafmorgen.nl
- Het contactformulier: www.ictvanafmorgen.nl/contact
Op verzoek kan een klacht in een andere schriftelijke vorm worden ingediend.
Een klacht bevat minimaal:
- Naam van de indiener
- Rol van de indiener
(bijv. kandidaat, wettelijk vertegenwoordiger, begeleider namens verwijzer, etc.) - Contactgegevens van de indiener
- Datum van het indienen van de klacht
- Indien mogelijk ook de datum waarop de gebeurtenis plaatsvond.
- Een duidelijke omschrijving van de klacht
- Eventuele relevante documenten of bijlagen
4. Ontvangstbevestiging
ICT Vanaf Morgen bevestigt de ontvangst van een klacht binnen twee weken schriftelijk.
5. Niet in behandeling nemen
Indien een klacht niet in behandeling wordt genomen, ontvangt de indiener binnen vier weken een gemotiveerde schriftelijke toelichting.
6. Behandeling
De klacht wordt behandeld door een onafhankelijk medewerker die niet betrokken is bij de situatie waarop de klacht betrekking heeft.
Wanneer interne onafhankelijke behandeling niet mogelijk is, schakelt ICT Vanaf Morgen een externe onafhankelijke deskundige in. De kosten hiervan zijn voor rekening van de organisatie, voor zover dit redelijk en noodzakelijk is.
7. Afhandeling
Een klacht wordt binnen zes weken na ontvangst afgehandeld. Indien meer tijd nodig is, wordt de indiener schriftelijk geïnformeerd, inclusief reden en nieuwe termijn.
De uitkomst bevat:
• de bevindingen van het onderzoek
• de conclusie
• eventuele maatregelen die worden genomen
8. Escalatie
Wanneer de indiener niet tevreden is over de afhandeling van de klacht, kan deze de klacht voorleggen aan een externe onafhankelijke klachteninstantie of geschillencommissie. ICT Vanaf Morgen verstrekt op verzoek de contactgegevens van deze instantie.
9. Interne bekendheid
Medewerkers worden bij indiensttreding geïnformeerd over het klachtenreglement en hun rol in het signaleren of doorverwijzen van klachten. Bij wijzigingen wordt het reglement intern gecommuniceerd.
10. Informatie voor kandidaten
Kandidaten worden voorafgaand aan het traject geïnformeerd over het klachtenreglement en het privacyreglement.
Het klachtenreglement is beschikbaar via www.ictvanafmorgen.nl/klachtenreglement en kan op verzoek schriftelijk worden verstrekt.